piątek, 26 września 2014

Świat sławy, czyli trochę o gwiazdach dżokejstwa. Cz 1 : Pampero i Iza Niezgoda

Hej, tak na początku napiszę, że tu Aria. Pierwszy raz pisze na tym blogu post, który będzie o sławnych koniarach i o  ich koniach. Dowiecie się różnych ciekawych informacji, będzie pare linków z wywiadami. Posty będą dzielone na części.

Zaczynamy : 
Iza Niezgoda znana również jako Pampera i jej ukochany hucuł Pampero.

Najważniejsze informacje :

- Dlaczego Iza wybrała akurat Pampka? W Bieszczadach  miała okazję spotkać ogromne stado hucułów. Bardzo zauroczyła się tą rasą, tymi końmi, że podczas wybierania rasy wybór szybko i zdecydowanie padł na hucuła. Oczywiście liczyło się też to, że są małe, nie chorują często i dobrze wykorzystują pasze. W internecie znalazła 3 ogłoszenia, w tym Pampka. Pojechała z rodzicami go obejrzeć , gdzie w jedną stronę jechało się aż cztery godziny.

- Co zmieniło się przez te trzy lata wspólnej pracy? Gdy go kupiła był jeszcze typowym dzieciakiem. Teraz, po upływie prawie tych trzech lat , stał się bardziej odważniejszy, spokojniejszy. Upartość mu pozostała i pozostanie do końca, taka jest jego wrodzona cecha. Zmieniło się wiele rzeczy, większość na lepsze. 

- Iza posiada oprócz Pampka jeszcze kucyka Zuzię i ukochaną kozę.

- Nie od małego interesuje się, końmi. Mieszkała na wsi, więc otaczała się zwierzętami gospodarskimi, lecz zdała sobie sprawę z tego, że kocha konie jak zaczęła pracować z Baśką czyli pierwszym koniem, którym się zajmowała.

- Historia Baśki i Izy.  Baśka była typowym koniem do pracy w polu. W sezonie robiła od rana do wieczora. Miała ciężkie życie, ale mimo to właściciel dbał o nią. Byłam dla niej ja drugi właściciel. Zawsze rżała gdy do niej przychodziłam, dawałam jej możliwość wybiegania się na padoku, godzinami pasłam ją... nauczyłam ją przebywania ze stadem koni. Niestety miała bardzo ciężki charakter (i pewnie dlatego tak dobrze się dogadywałyśmy) dlatego właściciel sprzedał ją pewnej zimy.... handlarzowi.

-Co najbardziej ją denerwuje, w byciu "sławną" ? Gdy biorą udział w konkursie zawsze są hejty. Iza uważa, że sławny jest jej koń, nie ona i często uważana jest za tą złą. Niestety dużo ludzi ją hejtuje, ja osobiście bardzo ją lubię.

Wg mn Iza ma świetne podejście, do koni, umie nauczyć je niezwykłych sztuczek. Może nie jeździ idealnie, ale naprawdę jest świetnie zgrana z pampkiem :)


ZAPRASZAM na mojego bloga, którego mam już nawet długo z przyjaciółką ( Tris ) Wejdziecie, zobaczycie i dowiecie się naprawdę dużooooo i o jeździe i o koniach. http://konieiporadyariaitris.blogspot.com/. :) ~Aria

A tu pare zdj :  
 Zuzia i Pampero.

 Iza , pamper i koza wykonujące sztuczka stawania dęba :)

 Iza i Pampero.

 Iza i Pamper C:





5 komentarzy:

  1. Trochę znalazło się błędów gramatycznych, ale i tak muszę Ci podziękować za ten post. Nigdy nie słyszałam o Izie (zapewne z powodu, że rzadko interesuję się jazdą konną od tej 'zawodowej' strony). Jedynym minusem (nie mówię tutaj o gramatyce, na którą dmucham i chucham) jest to, że podczas czytania nie wiedziałam do końca co piszesz ty, a co mówiła Iza w swoim wywiadzie (czy czymś tam). Polecam też zrobić na końcu każdego postu bibliografię :) Wtedy osoby chcące dowiedzieć się więcej, będą sobie mogły poklikać w linki.
    Ok, to na tyle mojego czepialstwa :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dzięki, za uwagi. Błędy mogą wynikać z tego, że byłam zmęczona, a post jeszcze bardziej męczący :)) poprawię się, a przy okazji możesz zagościć też na moim blogu, który mam z przyjaciółką :) ~ Aria

      Usuń
    2. Link : http://konieiporadyariaitris.blogspot.com/ :) zapraszam

      Usuń
    3. Chętnie zajrzę :) A jak już spamujemy na blogu to ja zapraszam Ciebie i Tris na moje blogi :) (by nie spamować linkami, to po prostu powiem, byście weszły przez mój profil- tam ładnie poukładane :) )
      Pozdrawiam :D

      Usuń